În perioada 23-25 mai 2016 s-a derulat la Centrul de Tineret Galaţi cursul „Animatori pentru TINEri!” organizat de Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Galaţi.

Teme abordate:

– Animația socio-educativă. Animatorul de tineret. Centrul de tineret.

– Nevoile de dezvoltare ale copiilor și tinerilor.

– Proiecte și activități de animație. Teoria jocurilor. Echipa de animație.

La finalul cursului, cei 20 de participanți au dobândit cunoștințele și abilitățile necesare pentru a transpune principalele concepte și tehnici de animație socio-educativă de tineret în practica unui centru de tineret.

Asociația Colors a asigurat partea de training prin cei doi traineri profesioniști și implicați: Popa Claudia și Popa Lucian. Asociația Colors activează în Brașov și Sibiu din 2008, implementând programe de dezvoltare personală și voluntariat, pentru timpul liber și vacanțe, destinate copiilor, tinerilor și persoanelor vârstnice.

Ce am aflat pe parcursul celor trei zile și de ce am participat la acest curs?

Am dobândit cunoștințe temeinice pentru a putea pune în practică concepte și tehnici de animație socio-educativă de tineret, mi-am dezvoltat anumite abilități în această direcție și mă bucur că m-am înscris la acest curs deoarece acum dețin mai multe metode utile pentru a  educa prin joc tinerii.

Cred că dacă cursul de animație în context socio-educativ ar fi urmat și de cadrele didactice am avea dascăli capabili să creeze un mediu mai eficient pentru comunicare și astfel ar satisface nevoile reale ale tinerilor permițându-le o dezvoltare armonioasă.

„Jocul poate fi privit ca o activitate, ca o metodă spontană de descoperire de sine, a celorlalți și a lumii. Joaca atrage după sine experimentarea, observarea a cât de departe poți merge, aventurarea, străduirea și sărbătorirea. Joaca împreună cu ceilalți implică participare, ajutor reciproc, organizare, învățarea felului în care să câștigi și să pierzi. Din această perspectivă, joaca este o metodă de introducere în viața societății, deoarece, ca și în viața de zi cu zi, există reguli cărora fiecare trebuie să se supună.

Jocurile organizate îi atrag cel mai mult pe copii și tineri și determină cel mai mult învățătura. În jocurile organizate, fiecare participant are o responsabilitate de care să se achite, folosindu-și inteligența și talentul. Fiecare participant trebuie să se concentreze la ceea ce face, deoarece, dacă nu este atent, echipa lui poate pierde. Prin joc/joacă, copiii și tinerii învață că nu putem învinge întotdeauna, că uneori trebuie să ne punem în locul altora, să ne controlăm impulsurile fizice, să ne stăpânim pe noi înșine și să stăpânim impulsul de a interpreta regulile în folosul nostru.

De asemenea, cei mai talentați jucători trebuie să împartă cu cei mai puțin capabili, care, în schimb, învață de la mai practicii lor colegi. În jocuri, fiecare, chiar și cei mai netalentați, strălucesc la ceva, în mod deosebit”. (Ionel Musu, Aurel Tallan, „Terapia educațională”, Editura Pro Humanitas, București, 1994, pag. 180-183).

Joaca este începutul cunoaşterii. – George Dorsey