Proiectul „Coaliţia ONG pentru Drepturile Tinerilor NEET” a adus pentru mine, o persoană implicată în domeniul neguvernamental de 20 de ani o „gură proaspătă de aer” deoarece  am fost surprinsă plăcut că echipa care a implementat proiectul, deși formată numai din tineri, este implicată profesionist în problematica tineriilor NEET.

Legea Tinerilor, Drepturile cetățenilor, Graranția pentru Tineret, ce simbolizează de fapt tinerii NEETsunt o parte din subiectele abordate cu seriozitate în cadrul workshop-ului iar informațiile primite precum și părerile celorlați participanți la curs m-au ajutat să îmi actualizez o parte din informațiile pe care le dețineam deja.

În ultimii patru-cinci ani, una dintre principalele critici ale sistemului educațional din România (implicit și ale societății românești) vizează abandonul școlar.

Potrivit datelor Eurostat, rata abandonului școlar în România a trecut în 2014 de 18%, cu peste cinci procente mai mult decât în Bulgaria (12,9%) sau Ungaria (11,4%). Doar Malta și Spania au rate ale abandonului mai mari, în timp ce sistemele educative europene care pierd cei mai puțini elevi se găsesc în Croația (2,7%), Slovenia (4,4%) și Polonia (5,4%).

Pentru rata abandonului școlar se găsesc, de regulă, câteva explicații la îndemână: slaba finanțare a sistemului de învățământ (3,7% din PIB, față de ținta de 6%), sărăcia din mediul rural și lista ar putea continua.

Eu cred că avem nevoie de educatori și profesori care să fie adevărați lideri inspiraționali pentru elevi și studenți, de programe educaționale destinate tuturor categoriilor de tineri, de implicare reală din partea fiecărui adult în procesul de educație, pentru că tineretul de mâine este crescut de noi, adulții de azi așadar stă și în puterea noastră ca viitorul să crească frumos.

În Uniunii Europeană, media de abandonare timpurie a şcolii este de aproximativ 11%, iar ţinta României pentru anul 2020 este să ajungă la această pondere. Ceea ce înseamnă că, în fiecare an de acum înainte, România ar trebui să mai scadă, în medie, câte 1,1% din numărul românilor care nu îşi continuă studiile peste nivelul de gimnaziu.

De la începutul anului 2015 sunt vicepreședintele Asociației „Atelierul de Idei”, iar în perioada august – decembrie 2015, în cadrul proiectului GIVE POWER TO EMPOWER adresat voluntarilor asociației am echipat împreună cu Răducan Anca Elena (președintele asociației) 30 de voluntari cu o serie de competențe, abilități, informații, ce îi vor ajuta să deruleze activități sau proiecte în perioada următoare, coordonând propriile echipe de voluntari.

Metodele nonformale de educație, accentul pe practică, încurajarea inițiativelor proprii, sunt doar câteva coordonate ce caracterizează ciclul de formare a voluntarilor – acesta este structurat astfel: fiecare training se derulează pe perioada a 3 zile (18 ore de curs), fiind urmat apoi de 3 luni de practică.

Coordonarea echipelor, scriere de proiecte, strângere de fonduri, abilități IT, public speaking, sunt doar câteva din cursurile puse la dispoziție de Asociația Atelierul de Idei pentru voluntarii săi.

            De ce sunt implicată voluntar în acest proiect? Pentru că știu că fiecare om contează, iar diferența dintre implicare și ignoranță o facem NOI.

Articolul a fost publicat aici: http://socialdoers.com/marta-fiecare-om-conteaza-iar-diferenta-dintre-implicare-si-ignoranta-o-facem-noi/